شناسهٔ خبر: 138273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست نتانیاهو از آمریکا و روسیه برای در نظرگرفتن مواضع تل‌آویو در قبال سوریه

نتانیاهو و ترامپ نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که روسیه و آمریکا باید مواضع رژیم تل آویو در قبال سوریه را مد نظر قرار دهند.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنانی گفت: آمریکا و روسیه باید این مساله را در نظر داشته باشند که اسرائیل نمی خواهد برقراری آتش بس جدید در سوریه به ایران اجازه دهد تا حضور نظامی اش در جنوب غرب سوریه را گسترش دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اظهار داشت: اسرائیل امیدوار است که روسیه و آمریکا مواضع تل آویو در قبال تحولات سوریه را در نظر داشته باشند. اسرائیل نمی خواهد آتش بس جدید اعلام شده در سوریه به ایران اجازه دهد تا حضور نظامی اش در جنوب غرب سوریه را ارتقا دهد.

وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل از توقف واقعی خصومت و دشمنی ها در سوریه استقبال می کند ولی این آتش بس نباید در نهایت منجر به تثبیت جایگاه ایران در سوریه به طور کلی و به خصوص در جنوب سوریه شود.

نخست وزیر اسرائیل افزود: درباره این مساله در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا صحبت کرده ام. هر دوی آنها گفتند که موضع اسرائیل را درک می کنند و درخواست های ما را مدنظر قرار می دهند.

آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه در جنوب سوریه لحظاتی پیش آغاز شد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه( ۱۶ تیرماه) در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ در مورد آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند.

این توافق برای برقراری «مناطق عاری از درگیری» در استان‌های جنوب غربی سوریه محقق شده است.

نظر شما